Čerňavina na konci zimy
Zpět do turistiky
  Foto |
 Autor: Pavel Zubek  Celkem km: 8  Datum:  11.4.2007

Celou zimu jsem nebyl v pralese Čerňavina, tak mě to tam láká.

Včera po delší době pršelo a dnes ráno nejde vidět okolní hory. Jsou v mlze! To je konečně něco pro mě! Čekám na mlhu v pralese již pěkně dlouhou dobu! Mám volno před noční šichtou, tak rychle kontaktuji Marcela Kunze, který má novou zrcadlovku Pentaxe a chce ji testovat. Bere auto a v 9:00 jsme už na cestě od parkoviště u chaty Kozinec směrem na Ostrý. Máme však smůlu! Mlha se zvedá a je po fotografování ponuré atmosféry v pralese. Na lesní cestě (bývalá modrá turistická značka) leží ještě dostatek sněhu. Marcel fotí tedy stopy ve sněhu a já se zaměřuji na padlé kmeny porostlé nádhernými zelenými mechy. Pohybuji se v příkrém svahu, kde ještě občas leží zbytky sněhu a fotím si, co mě napadne. Marcel má tenisky, tak se drží stezky, ale také už potřebuje jet zpět do Třince za pracovními povinnostmi. Tak to balíme. Mezi tím se již vyjasnilo a panuje krásné jarní slunečné počasí. Na Kozinci, na chatě ještě domlouvám na neděli rezervaci několika stolů. Chodíme tu totiž každým rokem oslavovat naše výročí svatby.

V poledne jsme již doma a já se již probírám ve fotkách a třídím je. Škoda, že nebyla mlha! Výšlap se však vždy hodí a mé ubohé kondici po zimě to jen prospěje.