Celorepubliková štafeta na kolech - Nakolík.cz
Speciál
  Foto |
 Autor: Pavel Zubek  Celkem km: 181  Datum:  23.7. - 25.7.07

Nakolík se svezl až na Trojmezí!!!

Server Nakole.cz letos pořádá ve spolupráci s cykloweby a cyklistickými spolky, ale i s jednotlivci celorepublikovou štafetu na kolech. Této akce se aktivně zúčastnil i Bajkoř.com a symbolicky dovezl štafetový Nakolík až k pomyslnému nejvýchodnějšímu bodu České republiky na Hrčavu, na Trojmezí, kde se scházejí hranice tří států: ČR, Polska a Slovenska.

23.7.07

Dnes převezmeme Nakolík od Milana(Krtka), který je již druhým v pořadí v moravskoslezském kraji, který štafetu předá dneska mně v Komorní Lhotce. On ji převzal od Petra(Asterixe).
Do Komorní Lhotky jedu s manželkou Erčou odpoledne v 15:00 přes Ropici a Střítež. Ve Lhotce se potkáváme přesně na čas s Milanem v 16:00. On se zrovna vrací z Lysé hory domů do Havířova. Chilku posedíme,pokecáme,dáme pivo a samozřejmě nafotíme oficiální předávku Nakolíku. Pak se loučíme. My se vydáváme do Třince po cyklostezce č.56, směrem na Smilovice a Guty, kde se zastavujeme u dřevěného kostelíku z 16.století. Pak pokračujeme pod masívem Javorového z kopečka do kopečka až do Oldřichovic, kde sjíždíme na stezkuč.6151 do Třince. Tato etapa byla dlouhá jen 38 km,ale s Nakolíkem jen 18km.
Hlavní etapa na Těšínsku bude až zítra!
Dnešní trasa: Komorní Lhotka - Smilovice - Guty - Oldřichovice - Třinec: 18 km

24.7.07

S Jirkou se scházíme ráno v 8:00 na nádraží ČD v Třinci a čekáme,jestli někdo zareaguje na mou výzvu na Bajkoři, aby se zúčastnil s námi štafety. I když se Bajkoř věnuje hlavně Beskydám, tak většina čtenářů na něj přistupuje(dle statistik) z jiných regiónů ČR a ze zahraničí. Takže jsme nedočkali další podpory.
Hned pod Ocelárnami vyfotíme Nakolík a pak pokračujeme z Třince směrem na jihovýchod přes Bystřici, Jablunkov a Mosty u Jablunkova, kde si kupujeme v moterestu polévku na zahnání hladu a doplnění energie před horskou částí etapy. Na tunelu českých dráh v Mostech odbočujeme na cyklostezku č.561, která nás zavede klasickou horskou silnicí až do Hrčavy. Podotýkám, jedná se o fyzicky náročnou trasu! Děti ji absolvují s velikým sebezapřením a netrénování budou kola dost často tlačit vedle sebe.
Neustálým bržděním v terenních sjezdech jsem ukončil životnost brzdových špalků, které mi začaly hoblovat ráfek, takže Jura,jako správný servisák, vytáhl nahradní špalky a vyměnil mi je. Já byl přesvědčen, že mám náhradní v nářadí,ale asi si je někdo bez mého vědomí vypůjčil!Tímto Jurovi ještě jednou děkuji a pokračujeme po nové silničce v polích do hluboké rokle, kde má být Trojmezí. To je údajně nejvýchodnějším bodem ČR,ale není tomu tak. Ten bod leží v obci Bukovec,ale není nijak nápadný, kdežto trojmezí je zajímavým bodem v hluboké rokli, kde se scházejí hranice tří států: ČR, Polska a Slovenska. Dokonce tu byl i prezident Havel. Místo má tři hraniční žulové obelisky. Poláci a Slováci tomu dali punc,ale češi se neukázali a okolí z naší strany je žalostné.
Po vyfocení se s Nakolíkem na tomto symbolickém a myslím, že i významném místě této štafety, pokračujeme s Jurou již přes polskou obec Jaworzynka, kde jsou fantastické rozhledy do okolí. Jsme totiž ve výšce kolem 700 m.n.m. a nikde nejsou lesy,jen samá pole. Po ochutnávce polského piva sjíždíme do další rokle, kde se nachází celnice v Bukovci. Po chvilce rozhovorů s celníky dostáváme razítko do provizórního deníku, jelikož originál se někde opozdil a my ho nedostali. Opět vjíždíme na naše území, musíme zdolat malý horský předěl a pak už v klidu v mírném protivětru klesáme do Jablunkova, Bystřice a Vendryně, kde si dáváme zasloženou pizzu. Jura musí zajet až do Českého Těšína, kde bydlí. Já za tu dobu jsem už po sprše a sldce z vyčerpání spím. Jura se mi na druhý den přiznal, že doma po sprše také vytuhnul.
Dnešní Trasa: Český Těšín(Jura)- Třinec(já)- Bystřice - Jablunkov - Mosty u Jablunkova - Hrčava - Jaworzynka(PL) - Bukovec - Jablunkov - Bystřice - Třinec - Č.Těšín: 71 km(Jura 82 km)

25.7.07

Dneska vyjíždíme zase až odpoledne ve 14:00 do Frýdku-Místku, kde v 17:00 máme předát Nakolík poslední člence moravskoslezské ekipy Luise. Opět si dáváme sraz s Jurou v Ropici. Dnes pojedeme v nejsilnějším složení,jelikož nás doprovází i má manželka Erča.
Mám obavu z počasí. Je zataženo a silný protivítr, který nás bude doprovázet až do F-M. Z Ropice jedeme po cyklotrase Český Těšín-Jihlava č.46 již po známé trase do Komorní Lhotky, odkud pokračujeme na Vyšní Lhoty a kolem utečenckého tábora pod Beskydskou Prašivou přejíždíme řeku Morávku po mostku pro pěší a dostáváme se rázem do romantického údolíčka na stezku č.6005. Občas vyleze sluníčko,ale neprší,což je důležité. Cestou kecáme a chválíme pohodovou trasu kolem Morávky dolů. Co to?Nějak musíme stoupat!Přechválil jsem pohodu a romanriku! Na nejlhčí převody musíme zdolat pruďas ve Skalici. Naštěstí není dlouhý, takže se moc nenadřeme, ale odpočinek na vrcholu je žádán. Opět fotíme Nakolík u Místního kostela a pak už zase z kopce dolů do Starého Města a přímo do Místku k nádraží ČD, kde má vlakem dorazit Luisa, která pak na kole poveze štafetu přes Brušperk a Jistebník do Ostravy.
Scházíme se přesně v 17:00, předáváme si Nakolík,posedíme u kofoly a půl hoďky pokecáme. Pak se naše trasy rozdělují a my se vracíme po starém hlavním tahu na Český Těšín. Auta nyní jezdí už po nové silnici dálničního typu. V Třanovicích sjíždíme na Vělopolí a Ropici. Vítr už tolik nefouká a když ano,tak do zad.Za to občas spadne pár kapek,ale nestojí to za řeč. V Ropici se Jirka odděluje domů a my s Erčou spěcháme do Třince, kde jsme v 19:30.
Štafetu jsme tedy nepřerušili a předali bezpečně dál. Nyní můžeme Nakolíku přát jen další šťastnou cestu a říci, že tato akce stojí jen na pár lidech a stojí za to jim poděkovat!Díky!
Dnešní trasa: Třinec - Ropice - Kom.Lhotka - Vyšní Lhoty - Skalice - Frýdek-Místek - Dobrá - Třanovice - Vělopolí - Ropice - Třinec(potažmo Č.Těšín): 72 km Nakolík se vezl 39 km do F-M.

Profily Tratí:
Profil tratě Hrčava Profil tratě Frýdek-Místek

Více info o štafetě najdete na domovských stránkách zde: