Pohodová turistika na Malé Fatře
  Foto |
 Autor: Pavel Zubek  Celkem km: 2x8  Datum:  7.- 9.6.2007

Terchová - Štefanová

Loni jsem pro hotel Boboty v Terchové na Slovensku fotil Malou Fatru pro jejich pokojovou výzdobu. Za to jsem od nich dostal několika denní pobyt v tomto hotelu pro celou rodinu. Tento hotel patří k těm luxusnějším a není pro normální smrtelníky, právě proto tuto nabídku neodmítám a jedeme tedy všichni i náš pes Eny. Dcera Katka sice hory nemusí, ale nebude trhat rodinu.

Rodinný výlet začínáme odjezdem ve čtvrtek odpoledne a příjezdem v 18:00 do hotelu na večeři. Cestou nás chytla vydatná bouřka s prudkým deštěm, ale dojeli jsme bez problémů.
V hotelu se dostavuje šok, že si máme prý vše platit sami! Po telefonátu s Marošem, který to vše zpunktoval - focení, se to uvádí na správnou míru.
Po večeři si ještě zahrajeme karty a jdeme spát. Noc je rušná, jelikož se dva místní ožralci dožadovali nějakých služeb až to skončilo rozbitou skleněnou výplní dveří. Poté jsme již mohli spát klidně.
Po vydatné snídani jedeme autobusem do Terchové a odtud pěšky k hotelu Diery, kde začíná tur.chodník do Dolných dier. Je horko, tak si ještě v bufetu dáváme pivo a limo a pak už kráčíme mezi skalisky kolem potoka , po mostcích a po žebřících. To se konečně líbí i holkám, ale Eny(náš pes) je proti a neustále se vrací zpět. Hanka ji bere přes rameno a vytahuje ji tak výše a výše.

Dorazili jsme k stylové dřevěnici - bufetu pod sedlem Podžiar a máme spoustu času.
Rozhodujeme se tedy pro pokračování do Horných dier a pak po žluté sestoupíme přes Huty do Štefanové.
Horné diery jsou ale o poznání náročnější. Přibylo žebříků a řetězů. Eny už má toho dost. Odmítá jít dále. Hanka je už celá mokrá z toho, jak ji pořád přenáší přes kritická místa. Přesto všechno se tu holkám líbí, hlavně Hance. Zvýšená hladina adrenalínu ji dělá dobře.
Konečně jsme u rozcestníku a po žluté se vracíme jakoby pralesem zpět do Štefanové. Část sestupu je docela ostrá, jít to za deště, tak by šlo o hubu!

Ve Štefanové je již ryzí léto, tzn.horko! Fotíme si Rozsutec a Poludňové skály a vracíme se do hotelu, kde si po sprše zajdeme do Terchové na pozdní oběd. Pak si zaplaveme v hotelovém bazénu a na konec si dopřejem kávičku a nějaké to pivečko Kelt.

V sobotu si vyjedeme lanovkou do Snilovského sedla a pokocháme se Malou Fatrou z jejího hřebene. Počasí se však zhoršuje. Ochladilo se a zatáhlo. V dáli hřmí, ale to vůbec nevadí davům turistů, kteří se vydávají na Chleb a dále po hřebeni nebo na Velký Kriváň.

My si dnes dáme takovou nenáročnou tůru. Vycházíme na Chleb. Cestou prohodím kolemjdoucím, že dnes na Chlebu čepují! Naše Katka se toho chytla a rázem přidala do kroku s otázkou, zda tam bude čepovaná kofola?
Musím ji zklamat, na vrcholu jsou jen šutry, kóta,ale nádherné výhledy do okolí.
Po zdolání Chlebu se vracíme zpět do Snilovského sedla a vydáváme se k chatě pod Chlebom. Občas spadne pár dešťových kapek, ale to nevadí. Jde se nám dobře. Na chatě si opět dáváme pivo a limo. Pokecám již tradičně s chatárom, který mě ujišťuje, že pivo 10% je nealkoholické a že za hodinu již mohu jet autem! Pak mi ukáže, kde je na Velké Fatře Borišov a my se potom vracíme do Snilovského sedla k lanovce.

V lanovce fotím a ztrácím krytku, která mi malinkou škvírkou v podlaze vypaduje z kabinky. Kleji jako havíř, ale už se stalo.
Ve Vrátne vracím v kanceláři VIP lístky od Maroša a jdeme do hotelu, kde se sprchujeme a rozhodujeme pro návrat domů. Máme sice ještě domluvenou jednu noc se snídaní, ale ráno již nikam nemáme jít, tak raději pojedeme domů. V Terchové ještě obědváme a pak v pohodě přijíždíme v 16:00 domů.

Kromě měkkých postelí si nemám na co stěžovat. Počasí se vydařilo a holky, jak nechtějí po horách chodit, si také užívaly. Jsem rád, že jsem mohl rodině aspoň nějak splatit dluh, jelikož se pořád hrabu v fotkách, za které jsem ten pobyt vlastně i získal.