Polom - Zimní výšlap na Polom
  Foto | Mapa|
 Autor: Pavel Zubek  Celkem km: 10  Datum: 8.2.2005

Zimní Polom

Chata SeverkaZe dne na den jsem se s Rumkem rozhodl pro procházku do zasněžené krajiny na hřeben, který je státní hranicí mezi ČR a Slovenskem.
Jedu vlakem z Ropice hned po noční. Rumek přisedá ve Vendryni. V Mostech u Jablunkova jsme v 7:00. Už se rozednilo. Je jasno, mírný větřík a asi -7°C. Ještě s několika běžkaři se vydáváme ke Skalce. Začátek je dost prudký a já cítím, že po noční a zimním lelkování mám dost. Beru si malou pauzu na čokoládovou tyčinku a Rumek fotí. Sněhu je všude habaděj. Cestička je naštěstí vyšlapaná, tak se jde dobře. Míjíme Skalku a spěcháme na Severku, abychom fotili Malou Fatru i Tatry v bočním slunci. Pozdě! Sluníčko je přímo proti nám. Vítr zesílil a mráz nám zalézá pod kůži. Viditelnost je dobrá, ale fotit se nedá. Pokračujeme na Kamennou chatu, kde si dáváme čaj nebo kávu a rumíka. Přitom se dozvídáme od provozního, že v listopadu při kalamitě v Tatrách, tady nasněžilo sněhu do poloviny oken a on tady s kuchařem zůstali 16 dnů bez spojení se světem. I teď tu je sněhu po prsa. Tetřev je zavřen a asi se brzy rozpadne. Prý už ho i stihli vykrást! Cestou zpátky se nám daří na Severce udělat pár snímků Fatry a pokračujeme na Skalku, kde si dáváme pivo a polévku. Po odpočinku kloužeme zpět do Mostů ku vlaku. Vše stíháme v pohodě.
Krásný den je za námi, ale je uložen v PC na fotkách.