Podzimní Velký Polom
  Foto | Mapa | Profil tratě |
 Autor: Pavel Zubek  Celkem km: 12 km + 4 km v Třinci  Datum: 7.10.2005

Podzimní procházka

Letos je fakt hezký podzim, který láká na výlety do hor. I já jsem využil jednoho krásného dne a vyšel jsem si s Erčou na Polom.

Vyjíždíme vlakem v 8:40 z Vendryně na Mosty u Jablunkova. Je sice chladné ráno, ale zalité vycházejícím sluncem. Bude hezky. V Mostech nás však mírně překvapuje mlha, která se sem vždy dostává průsmykem ze Slovenska. Nic si z toho neděláme, neboť tento jev už známe a víme, že po vystoupání do určité nadmořské výšky zůstanou mraky pod námi a pak to působí velice efektně.

Také se tak děje a kousek nad posledními chatami je už perfektní viditelnost. Fotím protější vrchol – Gírovou, pod kterou je rozlité mléko a vůbec tak nevidíme obec Mosty u Jablunkova.

První dva km jsou dost ostré, ale pak se už jde v pohodě. Sledujeme a fotíme barevnou přírodu a k tomu všemu nám hezky svítí sluníčko. Je teplo a nad námi je úplně modrá obloha. Míjíme chatu Skalku a jdeme na Severku, odkud fotím mlhu válející se ve slovenských údolích. Problém je v tom, že sluníčko mi praží přímo do objektivu. Chata je zavřena. Majitelé jsou asi na nákupech. Pokračujeme ku bývalému hotelu Tetřev, který se před očima rozpadá. My navštěvujeme vedlejší chatu – Kamennou a dáváme si pivo ven na terasu. Je příjemně, sedím pouze v tričku a popíjíme již trochu chycenou desítku. Z okna v podkroví na nás někdo plive! Seřvu ho a on se omlouvá, že nečekal, že dole bude někdo sedět. Fracek!

Ještě si hladíme dvě malá štěňátka spící na sluníčku a vracíme se zpět ku vlaku přes rozkopanou silnici v Mostech. Přiklonili se tu k ekologii a budují veřejnou kanalizaci i s čistírnou odpadních vod. Obec i samotné občany je třeba za to pochválit.

Dnešní výlet končíme v pizzerii při skvělé pizze a ještě lepším Budvaru.