Malá Fatra - skialpinismus
Zpět do turistiky
  Foto |
 Autor: Miroslav Černý  Celkem km: neudáno  Datum:  25. - 26.3.2006

Malá Fatra je krásná i za špatného počasí!

Jako skialpinistu mě Malá Fatra učarovala již dříve, proto jsem se rozhodl se tam vydat i s mými přáteli, Evou a jejím bráchou Markem. Naplánovali jsme si datum na víkend 25. až 26. března letošního roku. Bohužel počasí na tuto dobu nám moc nepřálo, ale i přesto jsme vyrazili.
Přijeli jsme do Těrchové okolo osmé ráno do penzionu, který jsme měli předem objednaný přes internet (byli jsme příjemně překvapeni s kvalitou ubytování). Nachystali jsme si věci a vyrazili do Vrátne (autem). Vzhledem k časové tísni jsme používali výhod lanovek. Zaparkovali jsme pod sjezdovkou na Pasekách a nechali se kousek vyvést lanovkou, na Poludňový Grůň jsme šli dále po svých. Povrch byl tvrdý, a čím výše jsme byli, tím sílil vítr. S Poludňového Grůňu jsme pokračovali dál směrem k Hromové a na Chleb. Vzhledem k silnému nárazovému větru jsme se otočili a pokračovali zpět. Tím sobotní výlet ale nekončil. Za Pol. Grůňěm jsme si našli krásný žleb a párkrát jsme si ho sjeli, no prostě paráda, sníh byl tvrdý a zmrzlý. Blížilo se ke čtvrté hodině odpolední a tak jsme sjeli na chatu Na Grůni na čaj a nějaké to pivo. Okolo šesté odpoledne jsme byli už zpátky v penzionu a den jsme zakončili Brynzovými haluškami v místní restauraci.
Druhý den ráno bylo horší, než jsme očekávali. Vrcholky byly pokryté mlhou a drobně pršelo. Přesto jsme sedli do auta a jeli jsme na parkoviště pod chatou Vrátna. Koupili si lístek a vyjeli lanovkou na horní stanici pod Chleb. Dnešní cíl byl skromný, Velký Fatranský Kriváň a chata Pod Chlebom.
Vraceli jsme se okolo jedné hodiny a z Vrátné jsme odjížděli příjemně unavení a nadšení, jak se nám ten víkend vydařil. Domů do východních Čech nás ještě čekalo 250 km.