Slavíč - Kolářova chata
Cyklo
  Foto |
 Autor: Pavel Zubek  Celkem km: 75  Datum:  16.9.2007

Vychutnávka pozdního léta cyklovýletem.

Hlásí konečně lepší počasí(dva týdny lilo) tak se chlapi v práci domlouvají na společném cyklovýšlapu někam do Beskyd. Já se k ním přidávám. Původní záměr byl navštívit osadu Kotly nad vodní nádrží Morávka, ale z Dolní Lomné. Což by znamenalo překonat horský hřeben ve výši cca 1000 m a to ještě po turistické značce. Jenže z prozaických důvodů(rozbahněná stezka) se plán změnil na zdolání Slavíče, respektive horské chaty pod Slavíčem a přejezd do údolí Morávky.

Ráno si dáváme "spicha" v 10:00 v Oldřichovicích na Línii a ve složení: Já, Jura, Vilda, Venca, Franta a Petr se vydáváme sice v chladném, ale slunečném počasí(babí léto) směrem na Milíkov přes Karpentnou. V Dolní Lomné si kupujeme již na tradičním místě v pekárně zákusky a kávu. Po přestávce pokračujeme již přes Dolní Lomnou a odbočujeme na horskou šotolinovou silnici vedoucí k Kolářové chatě pod Slavíčem. Tato cesta je dlouhá zhruba 5,5 km. Peloton se drolí na kondičně vyspělé a na ty, co občas kolo vedle sebe tlačí, což já v jednom úseku, asi 500 m dlouhém, dělám.

Na chatě si dáváme zasloužené pivo a dršťkovou polévku či česnečku. Kocháme se výhledy do okolí, vždyť vidíme část Velkého Rozsudce v Malé Fatře a v dáli také sledujeme zasněžené hřebeny Vysokých Tater. Po svačině a odpočinku opouštíme horský předěl a prudce, již po asfaltu, sjíždíme k vodní nádrži Morávka územím nikoho, jelikož je přehrada zdrojem pitné vody, takže nad ní vlastně kromě pár chatiček nic není.

Údolím Morávky profičíme v hadu rychlostí 30 km/h a na konci táhlého stoupání za Vyšními Lhotami(známé svým utečeneckým táborem) zastavujeme ve stylové restauraci Harenda, kde se posilňujeme jedním pivním mokem a tradá domů. Ve Smilovicích ještě Venca lepí defekt na předním kole. To má z toho, že se snaží dohnat pěknou cyklistku a přitom si vůbec nevšimne rozbité láhve na silnici! Tamtéž se naše skupina rozděluje a část pojede přes Ropici do Českého Těšína a část přes Guty do Třince.
My, Třinečané, cestou potkáváme našeho bývalého kolegu jedoucího na kole, což se neobejde bez přestávky, jednoho pivečka a rozhovoru. Doma jsme zhruba kolem šesté hodiny večerní. Spokojeni,unaveni a já se začínající horečkou ulehající do postele.